VILKÅR OG INFO

 

Hos My Perfect Day handler du enkelt og trygt! Vi har ikke noe minste handlebeløp, og du kan selv velge hvordan du legger opp betalingen takket være samarbeidspartneren vår Klarna. 

 

Enhetsfrakt 89 kroner

Fri frakt på alle kjøp over 999 kroner

Du mottar bestillingen innen ca. 4–5 arbeidsdager 

Alltid 2 ukers åpent kjøp

Kundeservice! Svarer på spørsmål på e-post 

 

Finner du ikke akkurat det du leter etter? Trenger du en annen farge eller størrelse? Kontakt oss på [email protected] , så vil vi gjøre vårt beste for å finne det du søker via leverandørene våre.

 

GENERELT

Myperfectday.no drives og eies av My Perfect Day AB, org.nr 556946-0792, Gräsdalsgatan 5A, 653 43 Karlstad. Du kan kontakte Myperfectday.no på telefon: +47 054530800 eller e-post: [email protected]

Disse kjøpsvilkårene gjelder når du som kunde bestiller produkter på Myperfectday.no som skal leveres i Norge. I forbindelse med et kjøp inngår du en avtale med Myperfectday.no. Disse vilkårene, sammen med ordrebekreftelsen din, utgjør din kjøpsavtale. 

 

BESTILLING AV VARER

Du må være minst 18 år for å handle på Myperfectday.no.

Ved å legge inn en bestilling på Myperfectday.no, aksepterer du å kjøpe et produkt i samsvar med denne kjøpsavtalen.

For å gjennomføre et kjøp legger du til de varene du vil bestille i handlekurven din. Du kan endre innholdet i handlekurven frem til du bekrefter bestillingen. Idet du bekrefter bestillingen din, starter Myperfectday.no med å oppfylle bestillingen, og din betalingsplikt som kunde vil oppstå. Ved å fullføre kjøpet samtykker du til den fraktkostnaden og leveringstiden Myperfectday.no oppgir i kassen. Når du har fullført kjøpet, kan du ikke lenger endre innholdet i handlevognen.

Vi sender deg en ordrebekreftelse på e-post når vi mottar bestillingen din. Ordrebekreftelsen vil inneholde all nødvendig informasjon om kjøpet ditt. Det er derfor viktig at du oppgir korrekt e-postadresse i forbindelse med bestillingen og at du kontrollerer at den stemmer når du mottar ordrebekreftelsen. Ved eventuelle feil er det viktig at du informerer oss om dette umiddelbart. Ta vare på ordrebekreftelsen for å gjøre eventuell kontakt med kundeservice lettere. 

Myperfectday.no forbeholder seg retten til å kansellere en bestilling. Dette kan for eksempel skyldes en av følgende årsaker:

·       Den bestilte varen finnes ikke på lager.

·       Betalingen din kunne ikke gjennomføres.

·       Du har angitt feil leveringsadresse.

·       Myperfectday.no har oppdaget en vesentlig skrivefeil knyttet til for eksempel pris eller produktbeskrivelse etter at bestillingen ble fullført.

Dersom bestillingen kanselleres, vil Myperfectday.no gi deg tydelig informasjon om dette.

Dersom du ønsker å avbestille varene du har bestilt, må du umiddelbart kontakte Myperfectday.no og formidle dette. Myperfectday.no vil i så fall bekrefte avbestillingen dersom den har blitt gjort i tide. Dersom avbestilling skjer etter at Myperfectday.no har sendt varene, vil det kunne påløpe et avbestillingsgebyr. Avbestilling er ikke mulig etter at bestillingen din har blitt levert. Etter omstendighetene vil du likevel kunne benytte deg av angreretten som er nærmere beskrevet nedenfor. 

 

Angrerett

Slik utøver du angreretten

I følge gjeldende forbrukerkjøpslovgivning, har du som forbruker rett til å angre et kjøp uten å oppgi grunn innen 14 dager etter at du mottar varen. Dette innebærer at du som forbruker i utgangspunktet har rett til å angre kjøpet ditt uten å oppgi grunn. For å utøve angreretten må du kontakte oss via e-post eller telefon, senest 14 dager fra tidspunktet du mottok varen, og informere oss om at du angrer kjøpet ditt. Du må oppgi navn, adresse og annen relevant informasjon, slik som ordrenummer, fakturanummer og navn på varen. Du kan også bruke Forbrukerrådets standard angrerettskjema for kjøp: (https://www.regjeringen.no/no/dokument/dep/bld/skjema/skjema-2/skjema-om-angrerett/id614564/)). 

Myperfectday.no vil deretter sende deg adressen du kan sende varene til. Varene må sendes tilbake til denne adressen innen 14 dager. Fraktkostnaden for retursendingen betales av deg.

For å kunne beholde angreretten, er du ansvarlig for å holde varen i like god stand som da du mottok den. Du kan ikke bruke varen, men du kan selvfølgelig undersøke den. Du har selv ansvaret for varens tilstand fra den tiden du mottar den og frem til du eventuelt har sendt varen i retur. Ved sending skal varen pakkes godt inn i emballasje, eventuelt i den originale emballasjen. Kunden skal ta vare på kvitteringen for frakt. Ansvaret ditt for varen opphører når du har sendt varen til Myperfectday.no. 

Virkningen av angreretten

Dersom du velger å benytte deg av angreretten, vil vi så snart som mulig, men senest innen 14 dager fra tidspunktet vi ble informert om dette, tilbakebetale alle beløpene vi mottok fra deg i forbindelse med de returnerte varene, inkludert eventuelle fraktkostnader (med unntak av ekstra leveringskostnader dersom du valgte en annen frakt enn den billigste standardleveringen vi tilbyr). Myperfectday.no forbeholder seg uansett retten til å holde tilbake betalingen frem til Myperfectday.no har mottatt varen, eller til du har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake, for eksempel ved å oppgi kvitteringen for forsendelsen.   

Tilbakebetalingen vil gjennomføres med det betalingsalternativet du valgte i forbindelse med kjøpet, forutsatt at det ikke finnes et hinder for en slik tilbakebetaling, eller at noe annet er avtalt. 

Dersom det returnerte produktet har blitt brukt i større omfang enn hva som kreves for å fastslå produktets egenskaper og funksjoner, har Myperfectday.no rett til å kreve erstatning fra deg for verdireduksjonen som følge av dette. Opptil hele beløpet for produktet kan kreves dersom produktet som returneres er slitt, skittent eller på annet vis har fått en verdireduksjon som har ført til at vi ikke kan videreselge produktet. Dersom vi mener at produktet kan videreselges til en annen kunde, selv om produktet er anvendt i større omfang enn det som kreves for å fastslå produktets egenskaper og funksjon, og hvor videresalg derfor må skje til en rabattert pris, gjør vi et fradrag på tilbakebetalingen som tilsvarer den estimerte verdireduksjonen. Produkter som returneres som nye i originalemballasjen blir fullt tilbakebetalt.

Begrensninger av angreretten

Din rett til å angre kjøpet reguleres av angrerettloven. Angrerettloven inneholder visse bestemmelser som begrenser retten til å utnytte angreretten. I følge angrerettlovens § 22 (a) gjelder ikke angreretten ved levering av varer som på grunn av sin art blandes med andre varer etter levering på en slik måte at de ikke kan skilles fra hverandre. Etter angrerettlovens § 22 (b) gjelder ikke angreretten for varer som forringes eller raskt går ut på dato. Hvis du er usikker på hvilke varer som ikke er omfattet av angreretten, ber vi deg kontakte vår kundeservice.

 

LEVERING

Normal leveringstid er ca. 4–5 arbeidsdager etter at vi har mottatt bestillingen din. 

Enkelte varer har lengre leveringstid fordi de er varer fra vårt bestillingssortiment. I disse tilfellene fremgår dette tydelig i varens produktbeskrivelse, og det dreier seg kun om stoltrekk, stolsløyfer, stoffduker og stoffservietter. Se avsnittet «Bestillingssortiment» nedenfor. Kontakt oss hvis du vil ha resten av varene med tidligere levering, så ordner vi det.  

Alle varene våre leveres av Postnord for rask, trygg og sikker levering. Varene leveres til nærmeste hentested. 

Myperfectday.no forbeholder seg retten til å justere prisen for frakt. Aktuell fraktkostnad oppgis alltid i forbindelse med kjøp samt i ordrebekreftelsen.

 

BESTILLINGSSORTIMENT

Produkter markert som «Bestillingsvare» bestilles hos leverandøren i forbindelse med at du legger inn en ordre. Leveringstiden er derfor litt lengre enn på lagervarene våre, og du har varene i løpet av ca. 3 uker etter at vi har mottatt bestillingen din. Merk at bestilling av varer fra bestillingssortimentet er bindende. Disse varene lages og produseres etter hver enkelt bestilling. Hvis du vet at du trenger bestillingsvarene dine raskere enn oppgitt leveringsdato, er det viktig at du kontakter oss før du bestiller for å sjekke om det kan ordnes. Vi har ikke åpent kjøp på bestillingsvarer. 

 

FRAKTKOSTNAD

Enhetsfrakt 89 kr. Fri frakt på alle bestillinger over 999 kr. Vi har ikke noe krav om minste bestillingsverdi – alle bestillinger er like velkomne hos oss! 

 

BETALING

Vi tilbyr kundene våre betalingsløsninger gjennom Klarna Checkout, som samarbeider med Klarna Bank AB (publ) («Klarna»). I samarbeid med Klarna kan du velge å betale med faktura, delbetaling eller kort. Betalingen gjøres direkte til Klarna. Ved å fullføre kjøpet i kassen godtar du Klarnas vilkår.

Klarna Checkout presenterer informasjon til deg så snart du har blitt identifisert. Informasjonen du må oppgi for å identifisere deg kan variere mellom ulike bestillinger og kunder. Ingen kredittinformasjon blir samlet inn direkte gjennom Klarna Checkout, med mindre det er nødvendig for betalingsalternativet du har valgt. Kredittopplysninger som Klarna mottar påvirker ikke kredittverdigheten din, og kan ikke sees av andre som gjennomfører kredittvurderinger av deg, som for eksempel banker. Når du identifiseres vil Klarna Checkout oppgi hvilke betalingsmuligheter som er tilgjengelig for deg. Du kan fritt velge mellom de betalingsalternativene som tilbys. Myperfectday.no forbeholder seg retten til å ikke tilby alle betalingsmåtene. Betalingsalternativene du tilbys vil kunne variere fra tid til annen. Du kan selv bestemme om du vil beskytte bruken din av Klarna Checkout med en PIN-kode.

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsmåter, må vi dele visse opplysninger om deg med Klarna. Opplysningene som deles er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk og bestillingsinformasjon, slik som betalingsmåte, fraktinformasjon, bestillingsdetaljer og lignende.  Klarnas behandling av personopplysningene dine reguleres i henhold til gjeldende personopplysningslovgivning og Klarnas personvernerklæring, som du kan lese her.

 

REKLAMASJON

Vi kontrollerer alltid varene våre nøye når vi får dem fra leverandørene våre, og før vi sender dem til deg som kunde. Hvis du skulle motta en skadet vare, må du kontakte oss så fort som mulig og beskrive feilen. Hvis et produkt er skadet eller ikke holder mål ved bruk, og du vil reklamere, kan du kontakte oss på [email protected]. Oppgi ordrenummeret ditt og legg ved et bilde av den skadede varen der det fremgår hva som er feil, slik at vi kan håndtere reklamasjonen din på best mulig måte

Du må reklamere varen(e) innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangler ved produktet. Vi anbefaler deg å reklamere så raskt som mulig, men en reklamasjon som meldes innen to måneder fra kjøpet fant sted regnes alltid som fremsatt innen rimelig tid.

 

Ved reklamasjon oppgir du ordrenummer og feil/skade på varen. Ved en eventuell retur er det viktig at varen pakkes slik at den ikke risikerer å skades. Vi kontrollerer alle returnerte produkter nøye, og ved en godkjent retur står vi for frakten. 

Ved gyldig reklamasjon skal tilbakebetaling til deg skje innen rimelig tid, og senest innen 14 dager fra tidspunktet vi mottar den reklamerte varen. Ved retting av feil eller omlevering av varer i forbindelse med reklamasjonen, tilbakebetales eventuelle fraktkostnader til kunden innen 14 dager etter at vi mottar den reklamerte varen. Vi kommer til å benytte samme betalingsmetode for tilbakebetalingen som den du selv brukte ved kjøpet av varen, med mindre du har blitt enig med oss om en annen metode.

 

UAVHENTET PAKKE

Hvis en bestilling ikke hentes, slik at pakken går i retur til My Perfect Day AB, vil det forekomme et gebyr på 300 kr for å dekke kostnadene våre for returfrakt og administrasjon. Merk at hvis du angrer kjøpet og vil returnere pakken, må den uansett hentes på hentestedet, og deretter sendes tilbake til oss. 

OBS! Pakker må hentes på hentestedet i løpet av 14 dager, ellers returneres de i henhold til PostNords regler.

 

SIKKERHET OG PERSONVERN

My Perfect Day AB  garanterer å aldri gi ut dine personopplysninger eller e-postadresse til en tredjepart, med mindre det foreligger særlige grunner, f.eks. at politi, påtalemyndighet eller lignende ber om opplysninger.

 

FORCE MAJEURE

Hendelser som krig, naturkatastrofer, kamphandlinger på arbeidsmarkedet, ​myndighetsvedtak, manglende levering fra underleverandører, fordyrende omstendigheter og andre sammenlignbare hendelser utenfor vår kontroll, som ikke med rimelighet kunne vært forutsett, skal tilskrives force majeure. Det innebærer at Myperfectday.se er fritatt fra sine forpliktelser til å oppfylle inngåtte avtaler.

 

KLAGER OG TILBAKEMELDING

Dersom du har kommentarer, klager eller positive tilbakemeldinger du vil formidle til oss, tar vi gjerne imot disse gjennom vår kundeservice, som du når på [email protected].

 

GJELDENDE LOVER OG REGLER

Disse kjøpsvilkårene er underlagt, og skal tolkes i henhold til, norsk rett.  

Ved eventuelle tvister har vi alltid et mål om å komme frem til en minnelig løsning sammen. Om vi ikke kan finne en felles løsning, kan du som kunde kontakte Forbrukertilsynet. Du finner mer informasjon om Forbrukertilsynet på www.forbrukertilsynet.no/. Du kan også kontakte Forbrukertilsynet via postadressen Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien. Vi kommer til å følge Forbrukertilsynets råd ved eventuelle tvister.

Du har også muligheten til å fremme en klage direkte til EU-kommisjonens online-plattform for mekling i tvister, som du finner her: https://ec.europa.eu/consumers/odr. Fremmer du en klage gjennom denne plattformen, blir saken din automatisk videresendt til det nasjonale tvisteløsningsorganet som er kompetent i saken. Dette tvisteløsningsorganet tar videre kontakt med Myperfectday.no og forsøker å løse tvisten utenfor de alminnelige domstolene.

Eventuelle tvister i forbindelse med disse vilkårene, eller som på annen måte angår det rettslige forholdet mellom deg og Myperfectday.no, og som ikke kan avgjøres på en måte som nevnt ovenfor, skal avgjøres av norske domstoler.

Bestillinger som blir utført i en annen persons navn uten deres samtykke, eller på annen måte medfører økonomisk tap for Myperfectday.no, vil bli politianmeldt. Myperfectday.no kommer også til å politianmelde alle forsøk på bedrageri, og forbeholder seg retten til å oppheve et kjøp om vi mistenker bedrageri.

 

SPØRSMÅL

Ved spørsmål kan du kontakte vår kundeservice på: [email protected].

Kontakt

Om oss

Info

SvenskaNorsk